Főoldal / Hírek / Érdekességek / Valóban káros, ha a gyermekek súlyokkal edzenek?

Érdekességek

Valóban káros, ha a gyermekek súlyokkal edzenek?

2016.11.14

A válaszokat Jesús Rivilla, a testnevelés doktora, a Madridi Politechnikai Egyetem professzora fogalmazta meg, aki egy rádióműsorban nyilatkozott hasonló témában.

Ez a mítosz a régi oroszországi olimpikonokig vezethető vissza, akik általában kistermetűek és nagyon izmosak voltak. De ez a doppingszereknek volt köszönhető és nem az edzéstervüknek. A valóságban, a mai társadalomban ez már nem állja meg a helyét. Ellenkezőleg, olyan kutatások vannak, amelyek a gyermekek erőedzése mellett tanúskodnak. Ha a gyermekek megfelelő súlyokkal kapják az edzésterhelést az a növekedése szempontjából kedvező. Azok az állítások, melyek szerint, ha egy gyermek az edzőteremben sportol, az lelassítja és rontja a koordinációját, vagy a növekedésében zavart okoz, esetleg felesleges izomtömegre tesz szert, ma már bizonytalanok és nem állják meg a helyüket. Egy jó erőedzés egészségesebbé teszi a gyermeket és használ mind a fizikai, mind az intellektuális fejlődésének. Természetesen csak addig, amíg ez megfelelő módon történik.
A legfontosabb a sérülések elkerülése miatt a megfelelő végrehajtás és a megfelelő súly kiválasztása, legyen szó idősebbekről vagy gyermekekről.

Aki előírja a gyakorlatokat kiváló szakmai tudással kell, hogy rendelkezzen, mivel szükséges annak a technikának az ismerete, amelyet a gyermeknek megmutat és fontos a megfelelő adagolás meghatározása is. A gyakorlatok olyanok, mint a gyógyszer, a dózis mértékétől függ a jótékony vagy éppen a kártékony hatás.

Még mindig vannak irracionális dolgok a gyermekek testnevelésében. Az az általánosan elfogadott elv, hogy a gyermekek karhajlítás nyújtás gyakorlatokat csinálhatnak a sportági felkészülés során a testnevelési órákon az iskolában, azonban az edzőteremben a fekve nyomás már tilos a számukra, - ami pedig gyakorlatilag ugyanaz - már túlhaladott.

Képzeljük el a karhajlítás-nyújtást egy enyhén túlsúlyos gyermek esetében. Nagyon valószínű, hogy a dózis nem megfelelő, hanem túlzott. Kétség kívül a karok és vállak ugyanilyen mozdulata edzőteremben géppel vagy súlyokkal megfelelő dózisban és erősséggel kivitelezve ennek a gyermeknek sokkal megfelelőbbek.

Hagyományosan nem korlátozzák a gyermekek olyan magas izom-ízületi stresszt okozó gyakorlatait, mint például a különböző hajítások, az ugrásos feladatok, vagy a pliometriás (gyors, dinamikus mozdulatok összessége) gyakorlatok. Anélkül azonban, hogy túl vagy alulbecsülnénk ezek kártékony hatását fontos a dózist megfelelőképpen meghatározni ahhoz, hogy elkerüljük a sérüléseket. Kevés ismétlésszámmal viszonylag sok szünettel lehet a pozitív hatást elérni.

http://www.sportlife.es




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu