Főoldal / Hírek / Érdekességek / VAN OLYAN GYAKORLAT, AMELY A JÓ ALVÁSHOZ VEZET? 3/3.

Érdekességek

VAN OLYAN GYAKORLAT, AMELY A JÓ ALVÁSHOZ VEZET? 3/3.

2022.10.14

A válasz erre a kérdésre az, hogy ez egyénenként eltérő, de bármilyen fizikai aktivitást is részesítünk előnyben, ezt mérsékelten és legalább 90 perccel lefekvés előtt kell megtennie.

Számos tanulmány vizsgálta a különböző típusú testmozgás és alvás közötti kapcsolatot, mint például az aerob testmozgás, az ellenállással szembeni gyakorlatok vagy például a jóga.

Egy 2020-as tanulmányban, amelyet a European Journal of Sport Science tettek közzé, a kutatók 12 férfit vizsgáltak, akik egy adott időszakban 30 perc közepes intenzitású aerob testmozgást, majd egy másik időszakban fél óra közepes intenzitású ellenállással szembeni edzést, illetve később egyáltalán nem végeztek fizikai munkát lefekvés előtt.

Azt találták, hogy bár a testhőmérsékletük megemelkedett azoknál, akik a két különböző mozgásformát végezték, de ez a lefekvés előtti 90 percben visszatért az edzés előtti szintre. Ezért a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy

a közepes intenzitású aerob testmozgás vagy mérsékelt intenzitású ellenállással szembeni edzés, amit legalább 90 perccel lefekvés előtt végeztek nem befolyásolta a résztvevők alvási minőségét.

A legtöbb felnőtt számára a legfontosabb az, hogy olyan kiegyensúlyozott edzésprogramot végezzen, amelyet élvez, nem okoz problémát az alvásnál.

Szabad edzeni, amennyiben valaki rosszul aludt?

A válasz egyértelmű igen, azonban ezt azonban óvatosan kell megtenni.

Egy jó edzés, legyen szó edzőteremről, futópadról, teniszezésről, vagy akár valaki ha csak a kutyáját viszi el sétálni, mindegyik nagyszerű módja lehet az endorfinok növelésének és a hangulat visszaállításának egy rossz alvással töltött éjszaka után.

Az egészséges testmozgás szinte mindig jó dolog, segít nekünk egészségesebb életet élni, és jobban érezzük magunkat ezzel az egyszerű és olcsó megoldással.

Ne feledjük: A MOZGÁS=EGÉSZSÉG

https://www.livescience.com/should-you-exercise-before-you-sleep#section-how-does-exercise-affect-sleep




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu