Főoldal / Hírek / Érdekességek / A sport segít az agyvérzés ellen?

Érdekességek

A sport segít az agyvérzés ellen?

2020.05.04

Sok ember úgy gondolja, hogy eleget mozog minden nap, például valahogy eljut a munkahelyére (jó esetben gyalog), rója a köröket bevásárlás közben, de ezek önmagukban nem elegendőek. A mindennapi élethez sokszor tartozik egy adott mozgásmennyiség.

Az, hogy a legtöbb betegség megelőzéséhez mozognunk kell remélhetőleg már mindenki előtt ismert tény, azonban ez kevés, kell még jó néhány perc plusz séta vagy megfelelő intenzitású fizikai aktivitás.

Sokan Németországban, de hazánkban is túlbecsülik a napi mozgásmennyiségüket és ezzel veszélyeztetik az egészségüket.

Ahhoz, hogy a szív-érrendszeri betegségeket úgy, mint a szívinfarktust, az agyvérzést vagy a magas vérnyomást megelőzhessük, a WHO heti legalább két és fél óra közepes intenzitású fizikai aktivitást ajánl. Sok német embernek ez saját bevallása alapján nem jelent problémát, de a Német Agyvérzés Segítő Központ felmérései szerint a valóság egészen mást mutat. Egy egészség felmérő ellenőrzés keretében 2 081 munkavállalót kérdeztek és vizsgáltak meg. A kutatásban résztvevőknek 50 év volt az átlagéletkora és a megkérdezettek 92%-a gondolta úgy, hogy naponta eleget tesz fizikai aktivitása terén az elvártaknak és megfelelő mértékben mozog. De sok esetben a számok akár a vérnyomás, akár a testsúly esetében másról tanúskodnak, hiszen több németországi tanulmány alátámasztja, hogy a WHO által ajánlott két és fél óra heti aktivitást a német emberek fele nem teljesíti.

Az egyéni bevallás és a ténylegesen mért adatok között nagy különbséget mértek, ennek egyik oka, hogy

A WHO a mindennapi rutint nem számítja bele az ajánlott mozgásmennyiség teljesítésébe.

Tehát az otthoni porszívózás ugyanúgy nem számít bele az Egészségügyi Világszervezet két és félórás ajánlásába, mint a menzára átsétálás, ezért szükséges és kell az aktivitást mérő eszközök használatát, illetve az általa mért adatokat sokszor fenntartással kezelni! Ezért nem mindegy például, hogy melyik kezünkön hordjuk.

Az aktivitást mérő karórákat ezért kell mindig jobb kezeseknél a bal kézen, bal kezeseknél a jobb kézen hordani. Hiszen, ha nem a megfelelő kézen viseljük, akkor könnyen előfordulhat, hogy például 3 perc borotválkozás alatt megteszünk - legalábbis az órára tekintve 300 métert. Persze lehet sétálás közben is borotválkozni!

A német Agyvérzés Segítő Központ ezt a hiátust úgy tömné be, hogy extra sétákat vagy kerékpározást építene be napi 20 percben az emberek hétköznapjaiba.

Akinek pedig nincs elég ideje, a közepes intenzitású 2,5 órás edzést felcserélheti 75 perces erősebb intenzitású aktivitásra.

www.focus.de




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu