Főoldal / Hírek / Érdekességek / 2017 a változtatás éve? Mit tehetünk azért, hogy egészségesek legyünk?

Érdekességek

2017 a változtatás éve? Mit tehetünk azért, hogy egészségesek legyünk?

2017.02.07

Válaszd ki a neked legmegfelelőbb mozgásformát.

            Fontos lépés olyan sportot választani, amely beleillik az életformádba és az időbeosztásodba mindazok mellett, hogy szereted is csinálni. Aki nem szokott mozogni, nem tudja, hogy a mozgás kitartást ad a folytatásra. Ezért több dolgot is kipróbálhatsz, amire rátalálsz a neked megfelelőre.

Nagy ráhagyásokkal tervezz.

Ne tervezz rögtön hetekre, hónapokra előre. Nézd meg az időbeosztásodat és vállalj kompromisszumokat, amelyek alapján életképes döntéseket tudsz hozni.

Határozd meg az időt.

Melyik a számodra a legkényelmesebb, legcélszerűbb időpont?  Mi hozza elő belőled a lustaságot? A hideg, vagy amíg autóval eljutsz az edzésre? Ha fárasztó minden nap hajat mosni és szárítani, akkor ne válaszd az úszást. Sokak azt hiszik, hogy ha valaki nem fut már reggelente, akkor nem is elég kitartó és nem kötelezte el magát a sport mellett. Ez nem így van. Olyan időzónát kell választani, ami az életritmusunkba belefér. Ha mi pont reggel tudunk jól aludni, minek vállaljuk ezt a plusz kényelmetlenséget.

A kényelmedet helyezd háttérbe.

Először is: a fotel, az olvasás, a számítógépezés, a „Candy crash”-el való játék, vagy a kedvenc sorozat. Valamelyiket válaszd ki és helyettesítsd a sporttal.

A lustaság „normális”.

Minden változáshoz kell egy kis idő, amíg alkalmazkodni tudunk. A lustaság nem kifogás. Minden alkalommal, amikor arra gondolunk, hogy olyan fárasztó, hogy „nem fog menni” inkább helyettesítsük azzal, hogy „micsoda fantasztikus gépezet a testünk” és „ez az én időm”. Ez a csere segít az elhatározásban és ráadásul boldogsággal tölt el.

Keress társaságot, társakat magadnak.

Nem arról van szó, hogy valakitől függjél, hanem hogy megoszd az élményedet, sikereidet és motivációdat másokkal.  Pusztán egy jó új társaság az öröm és elégedettség egyik forrása lehet.

Minden lépést a célod eléréséhez, erősíts meg, legyen az bármennyire is kicsi.

A rendszeresség nagyon fontos. Ha e szerint cselekszünk be fog következni a változás: a technikánkban, az izmainkban, a hajlékonyságunkban, a gyorsaságunkban, vagy éppen az állóképességünkben. Mindenki különböző adottságokkal születik, ezért nem egyformán következnek be ezek a változások sem. A fontos az, hogy neked mi a célod, mi mindenen akarsz változtatni és mit kívánsz elérni.

Legyen közönséged.

Legyen társadalmi szerepvállalásod. Sok fogyni vágyó embernek segít, ha olyan embert követ az Instagramon (Az Instagram egy közösségi hálózat, amely okos telefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul), aki megosztja küzdelmét nap, mint nap.

Meséld el a sikereidet másoknak.

Akik szeretnek téged, veled együtt fognak örülni. Dicsérni fognak, ami erőt ad a további folytatáshoz.

Türelem.

Ez nem a mindent vagy semmit elve alapján működik, hanem az életmód változtatásodról. Ezért a világ összes ideje a tied. Ma kezdődik és soha nem ér véget. Ha hibát követsz el az nem végleges, holnap is van nap...

www.sportlife.es




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu