Főoldal / Hírek / Érdekességek / 10 000, azaz Tízezer lépés 2. rész

Érdekességek

10 000, azaz Tízezer lépés 2. rész

2020.06.17

Higgyünk a statisztikáknak, tovább tart az élet, ha az ember sokat sétál, és az se mindegy, hogy azt milyen minőségben éljük meg.

 

A polgárokkal egyetemben a filozófusok, a szociológusok és költők is csodacipőt húztak. Az irodalom sokszor kitérőkön keresztül, a negatív, rossz fordulatokból és mély szakadékokból merít ihletet. Az író nem kevesebbet remél, mint, hogy az olvasó figyelemmel kíséri munkásságát. Lépésről lépésre. Szóról szóra. Ez vonatkozik Goethe-re (Wilhelm Meister tanulóévei), Walter Benjamin "Passagen-Werk" -re és az Irodalmi Nobel-díjas Peter Handke-re, aki jegyzet füzeteit a zsebében hordozta, így túrázás közben is tudott jegyzetelni gondolatait papírra vetni.

„A hiány” című mesében Handke talán a legszebb dicséretet írja: „Csak séta alkalmával és tánc közben nyílnak meg a terek és a köztes terek! Csak, amikor sétálok, fordulok meg és csodálom meg a fákon az almát. A fej csak a séta közben emelkedik túl a vállakon. Csak a gyalogos tapasztalja meg a súlyos ’bálák’-at a lábán. Csak a gyalogos érzi a huzatot a testén. Csak a gyalogos hozza be magát, és érkezik meg. Csak az érvényes, amit a gyalogos gondol. A gyaloglás a legszabadabb játék. Ó, halhatatlan étvágyam a gyalogláshoz, a helyhez járáshoz, az örök egy következő menethez."

A 10 000 lépés szabályát nem az orvosok,

hanem a reklámszakma alkotta meg

A 10 000 lépés ötlete egy marketingrészleg fejéből pattant ki. Az 1964-es olimpia előtt egy japán cég piacra bocsájtotta az első lépésszámlálót a „Manpokeit” (magyar nevén 10 000 lépés).

A 10 000 lépés világ szerte mértékegység lett.

Az élet tovább tart, ha az ember sétál, hangzik el a kulcsmondata a ’Menni és továbbmenni’ című könyvnek.

Már heti 10 kilométer séta jelentősen csökkenti a demencia kialakulásának esélyét.

Egy norvég futó, aki fiatalkorában először az északi majd a déli sarkhoz jutott el futva, majd a Mount Everestet is meghódította gyalogosan, és aki még ma is 57 évesen gyalogosan megy 30 perc alatt Oslo belvárosában található irodájába, és nem mellesleg szakmáját tekintve ma egy sikeres kiadó és műgyűjtő is egyben.

A gyaloglás egyrészről hosszabbítja a szubjektív időt, hiszen lassabban telnek közben a percek, de ugyanakkor az élethosszt növeli, csökkentve a betegségeket.

Megszámlálhatatlan tudományos publikációban olvashatunk a rendszeres napi sétának és gyaloglásnak a pozitív hatásairól, akár az Alzheimer, a cukorbetegség, a depresszió és a szív-keringési betegségek megelőzésében és lefolyásának mérséklése esetében.

A Pittsburghi Egyetem kutatói bebizonyították,

hogy a heti 15 km séta 40%-al csökkenti az Alzheimer és a demencia kialakulásának a veszélyét.

A cukorbetegeknek a főétkezés utáni 30 perc séta jelentősen csökkenti a vérnyomását és a javítja a vércukorszintjét.

A ’KÉT LÁB KLINIKÁJÁN’,

TEHÁT MINDEN BETEGSÉGET KEZELNEK,

MÉG A BIZALMATLANSÁGOT IS.

www.focus.de




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu