Főoldal / Hírek / Érdekességek / Erőedzés már gyermekkorban?

Érdekességek

Erőedzés már gyermekkorban?

2017.09.21

Három világszerte elismert sporttudós, aki az erőedzés és rezisztencia-edzés témában végzi tudományos kutatásait egy közös meta-analízis elvégzésével arra kereste a választ, hogy szisztematikus, áttekintő elemzést és tanácsokat adjanak az erőedzéssel kapcsolatban., Összesen 43 tudományos cikket dolgoztak fel összefoglaló munkájukban, amelyek 1985-2015 között készültek.

Az eredmények egészséges gyermekeknek és fiataloknak (sérülés nélkül), valamint sportolóknak szólnak. A rezisztencia-edzés az izomerő és ugró tesztekben mérsékelt fejlődést eredményezett, kis hatással volt a vízszintes ugrásra, a gyorsaságra és a sport specifikus teljesítményre. Az izomerő fejlesztésében a leghatásosabbnak a több mint 23 hétig tartó edzésprogramot találták, amely során 5 szériaszámmal dolgoztak, egy széria hat-nyolcszoros ismétlésével, a maximális teljesítmény 80-90%-án, a szériák között 3-4 perces pihenő időkkel.

Az analízisben talált eredmények ismételten alátámasztják, hogy az erőedzés biztonságosan ajánlható ennek a korosztálynak is abban az esetben, ha szakszerű felügyelet alatt zajlik és a gyermek már eléggé érett arra, hogy betartsa az edzője utasításait. Az edzőknek a rezisztencia-edzést fokozatosan kell bevezetni nemhez és erőedzés típushoz igazodva, először kevesebb ismétlésszámmal, nagyobb intenzitáson, a fizikai teljesítőképességet fejlesztése érdekében. A terhelés és az ismétlés alapján a protokollok mérsékelten magas intenzitásúak, anélkül, hogy elérnék a klasszikus maximális intenzitási zónát.

A heti néhány napos edzés már elegendő a folyamatosnak mondható fejlődéshez. Jó a hetet edzéssel kezdeni, vagy a napot tréninggel indítani!

Általános szabályok, megállapítások röviden összefoglalva:

  • Az erőedzés egészséges gyermekeknél és fiataloknál 6 és 18 éves kor között akkor biztonságos, ha megfelelő mértékű és szakmai ellenőrzés alatt zajlik.
    Az alsó korhatár az az életkor, amikor már a gyermek szellemileg és testileg is elég érett ahhoz, hogy végre tudja hajtani az edzői utasításokat.
  • Minimum 9-12 hetes, vagy annál hosszabb programok ajánlottak (az optimális a 23 hét vagy annál több).
  • Legalább két edzésalkalom ajánlott hetente.
  • Egy szériából 6-8 ismétlést kell végrehajtani.
  • A maximális erőkifejtés 80-90%-án folyjon a munka.
  • A szériák között 3-4 perces szünetet kell tartani.

 

www.facebook.com




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu