Főoldal / Hírek / Érdekességek / Egészségtippek 30 éves kor felett

Érdekességek

Egészségtippek 30 éves kor felett

2017.10.23

Egészségtippek 30 éves kor felett

Milyen táplálkozásra, mennyi mozgásra és milyen szűrővizsgálatra van szüksége most, ha már elmúlt 30 éves?

                                                             MEGMONDJUK

 ,hogy melyik életszakaszban mire kell odafigyelnie és melyek azok a dolgok, amiket bátran elfelejthet. A dohányzást legkésőbb 34 éves korunkban abba kell hagyni, különben javíthatatlan károkat okoz a szervezetükben. 40 felett a férfiaknál a szívinfarktus kialakulásának a veszélye ugrásszerűen emelkedik, főleg ha négy később említett tényező fennáll. A 60 feletti nők számára a szex egészségforrás, míg a férfiaknak rizikófaktor.

Tény, hogy a testünk csúcsteljesítményét nagyjából 20 éves korunkban éri el. Ilyenkor funkcionál és teljesít minden szervünk megfelelően kiemelten a szem, a szív, a tüdő és a vesék. Ezután már nem regenerálódnak olyan könnyen a sejtek és megváltozik a testünk is.

Az, hogy a leépülés milyen sebességű rajtunk múlik, lehet lassítani, sőt megfékezni is bizonyos folyamatokat. Ehhez be kell tartani az egészséges étkezés, mozgás, stressz kezelés szabályait - csak hogy a klasszikus faktorokat említsük. A régi, jól beváltak mellett viszont vannak olyan szabályok, amelyek a legújabb kutatások eredménye és az életszakaszokat is figyelembe veszik.

30 éves kor felett a gyermekvállalásra gondolni és szűrővizsgálatokra járni.

Nőknek  és férfiaknak is ajánlott:

Azonnal abbahagyni a dohányzást!!!!!

Azonnal hagyják abba a dohányzást, hiszen tudományosan bizonyított tény, hogy aki 25 és 34 éves kora között abbahagyja a dohányzást, 10 évvel tovább élhet. Ha folytatja káros szenvedélyét, tíz évvel rövidíti meg az életét. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy addig minden következmény nélkül lehet dohányozni. Hatból egy ember 80 éves kora előtt hal meg a dohányzás miatt.

Főzni tanulni!

Legkésőbb harminc évesen olyan felelősségteljesnek kell lenni, hogy nem gyorséttermekben eszünk és nem készételeket fogyasztunk. A háttérben a túlzott zsír és cukormennyiség kiküszöbölése áll, valamint az ízfokozók és az adalékanyagok egészségtelen mennyisége. Próbáljunk meg minél többet frissen főzni, ez főleg nyáron megy könnyen, amikor sok a friss saláta, köret, hús, hal és sajt.

Szűrővizsgálatokra járni!

35 év felett kétévente kell teljes kivizsgálásra, vér és vizeletvizsgálatra járni. Az ilyen vizsgálatokkal kiszűrhetőek a cukorbetegség, a magas vérnyomás, a pajzsmirigy betegségek, és még az autoimmun betegségek is, de kiszűrhető a kezdődő reuma is. Mindezek mellé legkésőbb ekkor kell bőr, illetve beleket érintő daganatszűrésen, valamint a mell–méhnyak, illetve prosztata rákszűrésen is részt venni.

 

Nőknek:

Folsavat már a terhesség előtt szedni. A nőknek ekkor már gyermekvállaláson kell gondolkodniuk. Mivel 35 éves kor felett már egyre csökken a teherbe esés lehetősége a petesejt szám csökkenés miatt. Ha már eltervezte e gyermekvállalást, teherbe esés előtt egy hónappal kezdjen el folsavat szedni. Ez a létfontosságú anyag fontos a gyermek idegrendszeri fejlődéséhez, és olyan betegségek kiküszöbölésében segít, mint például a nyitott gerinccsatorna.

És mit lehet elfelejteni?

,hogy ne stresszeljenek, ha kimarad a hétközi megszokott sportolás:

Éppen ez az az életszakasz az, amikor a munkahelyi nyomás a legnagyobb, heti 50 órás munkaidő a kapcsolatok építése és fenntartása és a karrierépítés nagyon lényeges fázisa zajlik. Az idő tehát szűkös, és mégis minden másnap vagy harmadnapra általában a sportolást válasszák kikapcsolódásképpen, hogy fittek és soványak maradjanak. Ennek nem kell egyértelműen így lennie. Egyszer a hétvégén intenzíven edzeni előnyösebb a fent említettnél.

Apropó: hét közben az ebédszünetben inkább legalább fél órát intenzíven kéne sétálni ahhoz, hogy a számítógép előtt ülést kompenzáljuk, hisz átlagosan 5-6 órát töltünk passzív üléssel és ez számos megbetegedés kiváltója lehet. Nem hiába mondják a kutatók, hogy „az ülés az új dohányzás”

www.focus.de




Kapcsolódó oldalak

Hírarchívum

Eseménynaptár

Támogatóink

Emberi Erőforrások Minisztériuma
Magyar Olimpiai Bizottság
The Coca-Cola Foundation

Partnereink

Exercise is Medicine American College of Sports Medicine Magyar Sporttudományi Társaság Semmelweis Egyetem Semmelweis Egyetem – Testnevelési és Sporttudományi Kar OSEI – Országos Sportegészségügyi Intézet Szegedi Tudományegyetem Pécsi Tudományegyetem Nyugat-magyarországi Egyetem Magyar Edzők Társasága Magyar Egyetemi – Főiskolai Sportszövetség Webbeteg.hu Webbeteg.hu - SportolOK
Főoldal | Elérhetőség | Adatvédelem | Impresszum
© 2013 mozgásgyógyszer.hu